Alma Kirjakauppa
shopping_cart search
Alma Kirjakauppa

Tutkimusmatka lojaliteettimarkkinointiin

kuinka edelläkävijät uudistavat markkinointikäytäntöjä

Hannu Mattinen, Sinikka Sierla
ISBN 978-952-14-1453-4
Kustantaja Alma Insights
Formaatti Kovakantinen kirja
Painos 1. painos, 2009
Sivumäärä 222
Kirjailijat Mattinen, Hannu (Kirjoittaja)
Sierla, Sinikka (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Bisnes
Markkinointi, myynti ja viestintä
'
- +
Hinta 67,00 €
Saatavuus Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Markkinoijien valtavirta on kadottamassa otetta asiakkaistaan. Innovatiivisemmat puolestaan toteuttavat mitä kiehtovimpia markkinointitekoja asiakasläheisyyden saavuttamiseksi. Pelataanko myyntipeliä nyt uusin säännöin? Mitkä ovat uudet parhaat käytännöt?

Markkinointi on käännepisteessä. Asiakkuusviestintä ja asiakkuuden kattaus ovat kääntyneet voimakkaasti digitaaliseen ympäristöön. Markkinointi hakeutuu keskelle yhteisöjä. Myös kustannuspaine on valtaisa; tuloksia vaaditaan entistä nopeammin. Tavoitellaan entistä elämyksellisempiä asiakkuuksia entistä kustannustehokkaammin. Tämä digitaalisuus on johtanut asiakkuustyön jääkauteen, jossa useimmat asiakkuudet ovat muuttuneet kylmiksi ja tunteettomiksi. Mattinen ja Sierla ottavat rohkeasti kantaa keinoihin saavuttaa lämmin asiakkuusilmasto.

Tutkimusmatka lojaliteettimarkkinointiin esittelee yli 70 digitaalisen markkinoinnin keissiä meiltä ja maailmalta. Parhaissa käytännöissä ymmärretään asiakkuuden koko evoluutio; asiakkaita kuunnellaan ja heidät otetaan mukaan yhteisen tulevaisuuden suunnitteluun. Asiakasempaattinen ajattelu auttaa erottautumaan markkinointiviestinnän massasta.

Mattinen ja Sierla esittelevät keissien pohjalta Kymmenen kilpailukeinoa asiakkaan sitouttamiseksi, jossa yhdistyvät keissien parhaat lojaliteettimarkkinoinnin kilpailukeinot. Asioita tarkastellaan asiakkaan sitouttamisen näkökulmasta, sillä se nähdään markkinoinnin tärkeimpänä tehtävänä. Vaikeat ajat pakottavat yritykset vihdoin innovatiivisiin ratkaisuihin.

Tutkimusmatka lojaliteettimarkkinointiin -teos sai MTL:n vuoden 2010 Hopeasulka-tunnustuksen. "Innostava ja tuore käsittelytapa sekä onnistunut tutkimusmatka-metafora imaisee lukijan. Lukukokemuksenakin kilpailun kärkipäätä edustanut lojaliteettimarkkinointikirja paljastaa case-potpurrin ja vakuuttavien teesien avulla digitalisoitumisen vaaroja. Teesi markkinoijan läsnäolon vaatimuksesta on väkivahva", perustelee raati Mattisen ja Sierlan Hopeasulka-palkinnon saanutta kirjaa.

ISBN 978-952-14-1453-4
Kustantaja Alma Insights
Formaatti Kovakantinen kirja
Painos 1. painos, 2009
Sivumäärä 222
Kirjailijat Mattinen, Hannu (Kirjoittaja)
Sierla, Sinikka (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Bisnes
Markkinointi, myynti ja viestintä

Nämä voisivat myös kiinnostaa sinua