Alma Kirjakauppa
shopping_cart search
Alma Kirjakauppa

Strategiamalli

Jukka Ala-Mutka
ISBN 978-952-14-1312-4
Kustantaja Alma Insights
Formaatti Kovakantinen kirja
Painos 1. painos, 2008
Sivumäärä 272
Kirjailijat Ala-Mutka, Jukka (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Bisnes
Liiketoiminnan kehittäminen ja johtaminen
'
- +
Hinta 68,00 €
Saatavuus Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Perinteiset strategisen johtamisen teoriat ja käytännöt perustuvat ylhäältä alas -prosessiin, jäykkään vuosikelloon sekä ennalta määritettyyn visioon ja jalkautukseen. Uutuuskirja käsittelee strategista johtamista uuden johtajasukupolven näkökulmasta. Nopeasti muuttuva liiketoimintaympäristö vaatii perinteisen ja jäykän strategiaprosessin nopeuttamista ja hajauttamista. Strategian tulee olla joustava, jatkuvasti kehittyvä.

“Perinteisen näkökulman mukaan strategia kiteytyy suunnitteludokumentiksi, joka ensin suunnitellaan ja sitten jalkautetaan. Kun strategiaan tulee muutoksia, päivitetään kyseinen dokumentti kokonaan. Tällainen ei toimi jatkuvassa muutoksessa innovatiivisessa yrityksessä, koska strategisointi on vuorovaikutteista, koettua ja vaiheittaista. Kun strategia hahmotetaan mallina, jokainen sen elementti tai rakenneosa voidaan päivittää ilman koko strategian päivittämistä. Mallin käyttö vapauttaa dokumentin sisälle kiinteästi kirjoitetut asiat itsenäisiksi vapaiksi elementeiksi”, kirjan kirjoittaja Jukka Ala-Mutka havainnollistaa.

Strategian mallintaminen kehittää viestintää ja yhteistyötä, joka nopeuttaa kokonaisuuksien ja syy-seuraussuhteiden ymmärtämistä sekä muutoksen johtamista. Se antaa välineitä muutoksen ja nopean kasvun johtamiseen sekä strategiseen innovointiin. Kirja kuvaa lähestymistapaa, jossa strategia, liiketoiminta, operatiivinen toiminta, mittaaminen, projektit, tehtävät ja tavoitteet ovat selkeä kokonaisuus, joka on selkeästi viestittävissä ja toteutettavissa.

ISBN 978-952-14-1312-4
Kustantaja Alma Insights
Formaatti Kovakantinen kirja
Painos 1. painos, 2008
Sivumäärä 272
Kirjailijat Ala-Mutka, Jukka (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Bisnes
Liiketoiminnan kehittäminen ja johtaminen

Nämä voisivat myös kiinnostaa sinua