Alma Kirjakauppa
shopping_cart search
Alma Kirjakauppa

Sponsorointi

yhteistyökumppanuus strategisena voimana

Eero Valanko
ISBN 978-952-14-1405-3
Kustantaja Alma Insights
Formaatti Kovakantinen kirja
Painos 1. painos, 2009
Sivumäärä 319
Kirjailijat Valanko, Eero (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Bisnes
Markkinointi, myynti ja viestintä
'
- +
Hinta 67,00 €
Saatavuus Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Alan tunnettu konkari Eero Valanko päätti päivittää kerralla sponsorointi-käsitteen kaikkien tietoon ja paljastaa samalla, miten sponsoroinnin tavoitteet saavutetaan. Syynä urakkaan tarttumiseen oli muun muassa pelko siitä, että liian monessa yrityksessä ja sponsoroinnin kohteessa jäädään vielä usein 1980-luvulle sponsorointiprosessissa.

"Sponsorointi ei saa jäädä puuhastelun tasolle. Sponsoroinnin pitää olla strateginen investointi, joka tuo lisäarvoa toimintaan. Sitä pitää hyödyntää kustannustehokkaasti ja sen tuloksia pitää mitata", Eero Valanko määrittelee.

"Sponsorointi menee kuluttajan iholle, antaa kaikki aistit käyttöön, tarjoaa yhteisiä elämyksiä ja nostattaa parhaimmillaan jopa hypeä. Kohteelle yhteistyökumppanin näkökulman ymmärtäminen on avain tehokkaaseen sponsorimyyntiin ja yhteistyöhön."

Sponsoroinnilla on myös yhteiskuntaa eteenpäin vievä vaikutus. Satu Silvon sanoin: ”Ilman hengissä pitäviä sponsoreita näitä tärkeitä taidetapahtumia ja kulttuuriesityksiä olisi huomattavasti vähemmän.”

Kirja opastaa sekä sponsoria että sponsoroinnin kohdetta kattavasti ja käytännönläheisesti. Esimerkit, muistilistat ja mallit auttavat molempia tahoja käytännön valinnoissa.

Ekonomi Eero Valanko on kokenut kansainvälisen sponsoroinnin ammattilainen ja ProSponsoring Finland Oy:n vetäjä. Hänellä on yli 25 vuoden kokemus sponsoroinnin johtamisesta ja hyödyntämisestä kansainvälisissä yrityksissä Suomessa, Baltiassa, Skandinaviassa ja Sveitsissä.

Sponsorointi-kirja sai Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton MTL:n vuoden 2010 Hopeasulka-tunnustuksen. "Sponsorointi on aihealueena kapea, mutta integroituna muihin markkinoinnin ja viestinnän keinovalikoimiin se on lyömätön tuloksentekijä. Eero Valanko kirjoitti kattavan täsmäteoksen sekä sponsorille että sponsoroitavalle", raadin jäsen Kari Castrén toteaa Sponsorointi-kirjasta.

ISBN 978-952-14-1405-3
Kustantaja Alma Insights
Formaatti Kovakantinen kirja
Painos 1. painos, 2009
Sivumäärä 319
Kirjailijat Valanko, Eero (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Bisnes
Markkinointi, myynti ja viestintä
E-kirja
Hinta 59,00 €

Nämä voisivat myös kiinnostaa sinua