Alma Kirjakauppa
shopping_cart search
Alma Kirjakauppa

Palvelumuotoilu

Juha Tuulaniemi
Julkaisuvuosi 2011
ISBN 978-952-14-1688-0
Kustantaja Alma Insights
Formaatti E-kirja, EPUB
Painos 2011
Sivumäärä 200
Kirjailijat Tuulaniemi, Juha (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Bisnes
Markkinointi, myynti ja viestintä
Liiketoiminnan kehittäminen ja johtaminen
E- ja äänikirjat
'
- +
Hinta 59,00 €
Saatavuus Heti ladattavissa
Kulttuuriset ja sosiaaliset muutokset tekevät tilaa palveluille. Tarvitsemme yhä enemmän palveluita liikkumiseen, kommunikointiin, maksamiseen, vapaa-aikaan ja hyvin moneen muuhun.

Ihmiset eivät enää etsi ja osta perinteiseen tyyliin joko tavaroita tai palveluita vaan elämäänsä helpottavia ratkaisuja. Yksittäisten tavaroiden tai palveluiden merkitys tuleekin vähenemään huomattavasti. Yritysten on ryhdyttävä tarjoamaan ihmisten tarpeisiin kokonaisratkaisuja, jotka sisältävät palveluita ja tavaroita asiakkaan kulloisenkin tarpeen mukaan.

Palvelut ovat jo lähitulevaisuudessa globaalisti suurin innovaatioalusta. Jos organisaatio ei hyödynnä palveluiden tarjoamia mielenkiintoisia mahdollisuuksia, ei se valitettavasti ole kohta enää pelissä mukana. Palveluinnovaatioiden kehittämisessä voidaan onneksi hyödyntää systemaattista suunnittelua ja tutkimusta.

Palvelumuotoilu auttaa organisaatiota havaitsemaan palveluiden strategiset mahdollisuudet liiketoiminnassa, innovoimaan uusia ja kehittämään jo olemassa olevia palveluita. Palvelumuotoilu tuo muotoilusta tutut toimintatavat palveluiden kehittämiseen ja yhdistää ne perinteisiin palvelun kehityksen menetelmiin.

Palvelumuotoilun osaamisala on laaja ja yhdistää siis vanhoja asioita uudella tavalla. Ehkä juuri tästä syystä palvelumuotoilun kokonaisuutta ei ole aiemmin kuvattu. Nyt palvelumuotoilusta on vihdoin julkaistu suomenkielinen perusteos, joka kokoaa tämän laajan aihealueen yksiin kansiin.

Juha Tuulaniemi on teollinen muotoilija TaM ja IDBMpro, joka on työskennellyt suunnittelu- ja projektivastuullisissa tehtävissä niin teollisuudessa, suurissa tapahtumissa, muotoilun konsulttitoimistossa ja korkeakouluissa kuin kehitysorganisaatioissa.

Palvelumuotoilu sai Hopeasulka-tunnustuksen Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n Kultasulka-kilpailussa.

Julkaisuvuosi 2011
ISBN 978-952-14-1688-0
Kustantaja Alma Insights
Formaatti E-kirja, EPUB
Painos 2011
Sivumäärä 200
Kirjailijat Tuulaniemi, Juha (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Bisnes
Markkinointi, myynti ja viestintä
Liiketoiminnan kehittäminen ja johtaminen
E- ja äänikirjat

Nämä voisivat myös kiinnostaa sinua