Alma Kirjakauppa
shopping_cart search
Alma Kirjakauppa

7 askelta strategiasta tuloksiin

Jari Salminen
ISBN 978-952-14-1262-2
Kustantaja Alma Insights
Formaatti Kovakantinen kirja
Painos 1. painos, 2008
Sivumäärä 295
Kirjailijat Salminen, Jari (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Sijoittaminen
'
- +
Hinta 63,00 €
Saatavuus Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Tutkimusten mukaan jopa 90 prosenttia yritysten strategioista epäonnistuu, ja usein hienotkaan strategiasuunnitelmat eivät muutu organisaation uudistuneeksi toiminnaksi. Näyttää siltä, että yritysten ongelma ei niinkään ole strateginen suunnittelu, vaan strategian implementointi: ne eivät pysty tehokkaasti ottamaan käyttöön laatimiaan strategisia linjauksia.

7 askelta strategiasta tuloksiin -kirjan on ensimmäinen systemaattinen suomalainen opas strategian toteuttamisen tueksi. Kirja ohjaa askel askeleelta, miten kiteyttää strategia täsmällisiksi ja helposti viestittäviksi suunnitelmiksi ja aikatauluiksi, kuinka valjastaa koko organisaation voimavarat uuden strategian toteuttamiseen sekä miten innostaa ihmiset kohtaamaan uuden strategian aiheuttamia konflikteja rakentavassa hengessä niin, että muutosvastarinta kääntyy uutta strategiaa tukevaksi muutosvoimaksi.

”Implementointikyvyn kehittäminen ei useinkaan vaadi mahdottomia, ja usein jo pienetkin parannukset organisaation strategisissa valmiuksissa tuottavat merkittäviä tuloksia. Jos onnistumme kehittämään sisäistä vuorovaikutusta, meistä tulee innovatiivisempia ja tehokkaampia. Jos pystymme lisäämään strategista joustavuuttamme, meistä tulee muutoskykyisempiä ja pystymme hyödyntämään markkinoiden tarjoamat uudet mahdollisuudet kilpailijoitamme tehokkaammin”, kirjan kirjoittaja Jari Salminen huomauttaa.

”Tämän ajan menestyjiltä edellytetään aiempaa paljon nopeampaa reagointia jatkuvasti muuttuvan toimintaympäristön haasteisiin. Globaalissa taloudessa nopeat syövät hitaat. Strategioiden nopea ja tehokas toteuttaminen on yhä useampien organisaatioiden elämisen ehto”, Salminen painottaa.

Kirjan keskeisiä teemoja ovat johtamisresurssien riittävyyden varmistaminen, vaikuttava lanseeraus ja muutosenergian synnyttäminen sekä organisaation strategisen kyvykkyyden kasvattaminen. Kirjasta on hyötyä jokaiselle strategiatyöhön osallistuvalle, erityisesti esimiehille, keskijohdolle ja yksikönvetäjille.

ISBN 978-952-14-1262-2
Kustantaja Alma Insights
Formaatti Kovakantinen kirja
Painos 1. painos, 2008
Sivumäärä 295
Kirjailijat Salminen, Jari (Kirjoittaja)
Aihealueet Kaikki kirjat
Sijoittaminen

Nämä voisivat myös kiinnostaa sinua